Verbeterde beveiliging: HTTPS

Bij EenvoudigFactureren.be doen we er alles aan om uw gegevens veilig te houden.
Daarom draait de website vanaf nu volledig op HTTPS (SSL) zodat uw gegevens nog beter afgeschermd worden.

De overgang verloopt volledig automatisch en zelf hoeft u dus geen bijkomende acties te ondernemen.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Verbeterde berichtgeving van uitgevoerde acties

De berichten en foutmeldingen gegeven na het uitvoeren van acties werd verbeterd.
Hierdoor zou het duidelijker moeten zijn of een bepaalde actie al dan niet geslaagd is.

Een voorbeeld:
Voorbeeld-boodschap

Of:
Voorbeeld-boodschap

Herwerkte rapporten-module

De rapporten-module werd eens onder handen genomen en de verschillende bestaande rapporten werden onderverdeeld in een eigen pagina.

Daarbovenop werd er ook een nieuw rapport toegevoegd nl. ‘Factuuroverzicht per periode’ en dit als tegenhanger van de bestaande ‘Factuuroverzicht per klant’.

Met het nieuwe rapport kun je gegroepeerd op verschillende periodes (per dag, week, maand, kwartaal, jaar) een totalisatie-overzicht van je facturen bekomen.

Bovendien kun je de rapporten uit ‘Factuuroverzicht per periode’ en ‘Factuuroverzicht per klant’ nu downloaden als CSV/Excel.

Meer info vind je terug in de Rapporten-module.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Synchronisatie Tool

Sinds eind 2011 kon je in de Import/Export-module gegevens vanuit een andere account op EenvoudigFactureren.be overzetten naar de huidige account. Op deze manier is het mogelijk om je gegevens over te zetten naar een nieuwe account.

Deze optie werd nu omgevormd naar een volwaardige Synchronisatie-tool. Het is hierdoor mogelijk om te kiezen welke type gegevens (facturen, klanten en/of artikelen) je overzet alsook wat te doen met reeds bestaande gegevens.

Een voorbeeld:
Je hebt 2 ondernemingen en dus 2 accounts bij EenvoudigFactureren.be maar wenst toch dezelfde klantgegevens te gebruiken over deze 2 accounts heen. Geen probleem: Langs de Synchronisatie-tool zet je nieuwe klantengegevens van je andere account gewoonweg over.

Meer info vind je terug in de Import/Export-module.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Importeren en exporteren van klanten

Reeds enige tijd was het mogelijk om klanten te importeren langs een CSV/Excel-bestand volgens Outlook-formaat.

Deze optie werd nu ferm uitgebreid waardoor je een CSV-bestand niet enkel met Outlook-formaat kunt importeren maar je kunt het formaat nu zelf bepalen. Bovendien krijg je de optie om reeds bestaande klantengegevens te zoeken en bij te werken indien gewenst.

Naar analogie met het importeren van artikelen wordt er na het inlezen van een CSV-bestand een bevestigingsscherm getoond met alle gevonden gegevens zodat er nog aanpassingen kunnen worden doorgevoerd voor het uiteindelijke importeren.

Bijkomend werd er ook een nieuw onderdeel toegevoegd in de import-module om alle klantengegevens te exporteren naar CSV/Excel.

Meer info vind je terug in de Import/Export-module: http://eenvoudigfactureren.be/import.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Importeren en exporteren van artikelen

Met een Plus-account kun je reeds gebruik maken van de artikelenlijst om facturen en offertes op te maken.
Echter was het nog niet mogelijk om artikelen te importeren vanuit Excel of te exporteren naar Excel.

Vanaf nu is er voor gebruikers met een Plus-account de mogelijkheid om gegevens te importeren langs een eenvoudige maar toch krachtige module. Hiervoor laad je een CSV-bestand op (Dit type bestand kan bekomen worden vanuit Excel).

Omgekeerd kan de bestaande artikelenlijst ook ge-exporteerd worden naar een standaard CSV/Excel – bestand.

Meer info vind je terug in de Import/Export-module: http://eenvoudigfactureren.be/import.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Leverdatum

Sinds 1 januari 2013 is het voor Belgische ondernemers verplicht om naast een factuurdatum ook een datum van levering goederen of datum van verrichting van diensten mee te geven.

Om aan deze wettelijke wijziging te kunnen voldoen zult u daarom vanaf nu naast de factuurdatum ook een leverdatum terugvinden.

Een overzicht met alle nieuwe wettelijk wijzigingen vindt u terug op deze webpagina: http://www.axxi.be/actualiteit/bekijk/nieuwe-facturatieregels-vanaf-1-01-2013.

De Plus-account

Sinds het begin van EenvoudigFactureren.be in 2009 is alle functionaliteit steeds gratis gebleven. De website draaide dan ook vooral op donaties.

Echter om de verdere uitbouw van de website te ondersteunen werd er een te betalen Plus-account gecreëerd met meer uitgebreide mogelijkheden dan tot nu toe mogelijk was. Bekijk hier de nieuwe opties.

Om deze nieuwe Plus-account voor zoveel mogelijk gebruikers toegankelijk te maken werd de prijs zo laag mogelijk gehouden. Een jaarabonnement kost dan ook slechts 100€ (excl. BTW). Bovendien kan iedereen de Plus-account 1 maand gratis uitproberen !

Om het begin van de Plus-account te vieren kun je de bonus-code CELBR13 gebruiken. Deze geeft je een korting van 25% op je abonnement en is geldig tot eind april 2013.

Om je gratis account (Basic-account) te upgraden ga je naar je instellingen. Je vindt er een link terug met verdere instructies.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Verbeterde toegankelijkheid

Zoals je waarschijnlijk wel reeds gemerkt hebt werden de voorbije weken enkele kleine layout-wijzigingen doorgevoerd aan de website.

Zo hebben o.a. enkele pagina’s een nieuw linkermenu gekregen en werd het Instellingen-scherm eens onder handen genomen. Tal van andere pagina’s hebben ook kleine, soms niet merkbare, wijzigingen ondergaan.

Deze wijzigingen hebben als doel om de website beter toegankelijk te maken voor computers met kleine schermen, voor computers met touchscreens en voor afwijkende browsers.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Een eigen blog

Vanaf nu vind je hier een blog terug met een overzicht van alle wijzigingen die worden doorgevoerd aan de website.

Dit was nodig ter vervanging van de korte ‘nieuws’-berichtjes die voordien werden weergegeven. Door het bijhouden van deze blog kan er een betere uitleg aan de doorgevoerde wijzigingen worden meegegeven en kunnen jullie reageren mocht je nog opmerkingen hebben.

De oude berichten kun je nog steeds raadplegen op identi.ca .

Dus… veel leesplezier en mochten er nog opmerkingen zijn kun je ze steeds laten weten.