Importeren en exporteren van klanten

Reeds enige tijd was het mogelijk om klanten te importeren langs een CSV/Excel-bestand volgens Outlook-formaat.

Deze optie werd nu ferm uitgebreid waardoor je een CSV-bestand niet enkel met Outlook-formaat kunt importeren maar je kunt het formaat nu zelf bepalen. Bovendien krijg je de optie om reeds bestaande klantengegevens te zoeken en bij te werken indien gewenst.

Naar analogie met het importeren van artikelen wordt er na het inlezen van een CSV-bestand een bevestigingsscherm getoond met alle gevonden gegevens zodat er nog aanpassingen kunnen worden doorgevoerd voor het uiteindelijke importeren.

Bijkomend werd er ook een nieuw onderdeel toegevoegd in de import-module om alle klantengegevens te exporteren naar CSV/Excel.

Meer info vind je terug in de Import/Export-module: http://eenvoudigfactureren.be/import.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Importeren en exporteren van artikelen

Met een Plus-account kun je reeds gebruik maken van de artikelenlijst om facturen en offertes op te maken.
Echter was het nog niet mogelijk om artikelen te importeren vanuit Excel of te exporteren naar Excel.

Vanaf nu is er voor gebruikers met een Plus-account de mogelijkheid om gegevens te importeren langs een eenvoudige maar toch krachtige module. Hiervoor laad je een CSV-bestand op (Dit type bestand kan bekomen worden vanuit Excel).

Omgekeerd kan de bestaande artikelenlijst ook ge-exporteerd worden naar een standaard CSV/Excel – bestand.

Meer info vind je terug in de Import/Export-module: http://eenvoudigfactureren.be/import.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Leverdatum

Sinds 1 januari 2013 is het voor Belgische ondernemers verplicht om naast een factuurdatum ook een datum van levering goederen of datum van verrichting van diensten mee te geven.

Om aan deze wettelijke wijziging te kunnen voldoen zult u daarom vanaf nu naast de factuurdatum ook een leverdatum terugvinden.

Een overzicht met alle nieuwe wettelijk wijzigingen vindt u terug op deze webpagina: http://www.axxi.be/actualiteit/bekijk/nieuwe-facturatieregels-vanaf-1-01-2013.

De Plus-account

Sinds het begin van EenvoudigFactureren.be in 2009 is alle functionaliteit steeds gratis gebleven. De website draaide dan ook vooral op donaties.

Echter om de verdere uitbouw van de website te ondersteunen werd er een te betalen Plus-account gecreëerd met meer uitgebreide mogelijkheden dan tot nu toe mogelijk was. Bekijk hier de nieuwe opties.

Om deze nieuwe Plus-account voor zoveel mogelijk gebruikers toegankelijk te maken werd de prijs zo laag mogelijk gehouden. Een jaarabonnement kost dan ook slechts 100€ (excl. BTW). Bovendien kan iedereen de Plus-account 1 maand gratis uitproberen !

Om het begin van de Plus-account te vieren kun je de bonus-code CELBR13 gebruiken. Deze geeft je een korting van 25% op je abonnement en is geldig tot eind april 2013.

Om je gratis account (Basic-account) te upgraden ga je naar je instellingen. Je vindt er een link terug met verdere instructies.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Verbeterde toegankelijkheid

Zoals je waarschijnlijk wel reeds gemerkt hebt werden de voorbije weken enkele kleine layout-wijzigingen doorgevoerd aan de website.

Zo hebben o.a. enkele pagina’s een nieuw linkermenu gekregen en werd het Instellingen-scherm eens onder handen genomen. Tal van andere pagina’s hebben ook kleine, soms niet merkbare, wijzigingen ondergaan.

Deze wijzigingen hebben als doel om de website beter toegankelijk te maken voor computers met kleine schermen, voor computers met touchscreens en voor afwijkende browsers.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.

Een eigen blog

Vanaf nu vind je hier een blog terug met een overzicht van alle wijzigingen die worden doorgevoerd aan de website.

Dit was nodig ter vervanging van de korte ‘nieuws’-berichtjes die voordien werden weergegeven. Door het bijhouden van deze blog kan er een betere uitleg aan de doorgevoerde wijzigingen worden meegegeven en kunnen jullie reageren mocht je nog opmerkingen hebben.

De oude berichten kun je nog steeds raadplegen op identi.ca .

Dus… veel leesplezier en mochten er nog opmerkingen zijn kun je ze steeds laten weten.

 

 

Toon klantenwebsite… of niet

Langs de Instellingen is het nu mogelijk om in te stellen om de ingegeven website van de klant mee af te drukken op de factuur. Voordien werd deze steeds afgedrukt.

Extra tip: Indien je een bijkomend gegeven, ander dan een website-adres, wenst weer te geven kun je dit veld ‘misbruiken’ door er een tekst in te geven die begint met @. De tekst die hierna komt zal volledig onder de klantengegevens worden weergegeven.