Status opvragen verstuurde e-mails

Sinds begin deze maand worden e-mails met facturen verstuurd langs een externe dienst voor gebruikers met een Plus-account. Dit heeft als voornaamste voordeel dat de aflevering van uw facturen betrouwbaarder wordt.

Bijkomend is het vanaf nu ook mogelijk om de status van verstuurde e-mails te bekijken. Zo kunt u nagaan of de e-mail wel goed toegekomen is of indien er zich een technisch probleem voorgedaan heeft (bvb. e-mailadres verkeerd of mailbox vol). Kijk hiervoor in de historiek van een factuur, per verstuurde e-mail krijgt u een status.

Optioneel kunt u ook nagaan of de e-mail wordt geopend door de bestemmeling. Deze optie kunt u aanduiden tijdens verzenden door op ‘Toon meer opties’ te klikken.
Echter opgelet, want deze optie is niet waterdicht aangezien de bestemmeling ervoor kan kiezen om geen afbeeldingen in de e-mail te tonen. In dat geval kan er niet bepaald worden wanneer de e-mail wordt geopend of gelezen.

Vragen of opmerkingen kunnen steeds doorgegeven worden langs de contact-pagina.