Lenteschoonmaak bij EenvoudigFactureren
nu nóg slimmer én eenvoudiger 😉
Een overzicht met onze nieuwe opties van update 2022.2:
Nieuwe, frisse look voor help-centrum
Herkenbaar?
- Je hebt een factuur aangemaakt en doorgestuurd naar de boekhouder maar het btw-nummer van de klant vergeten te vermelden op de factuur.
- Je vraagt je af hoe je een handtekeningblok toevoegt voor de offerte, maar niet voor de factuur.
- De offerte belandt in de spam-box, verlies je nu potentiële klanten?
- Je hebt de referentie geactiveerd, maar deze verschijnt niet op de afdruk van de factuur, hoe komt dat nu?
Deze en tientallen antwoorden op al jouw andere vragen, vind je in onze gloednieuwe kennisbank met FAQ en DIY videos (zullen regelmatig worden aangevuld)
Jouw facturen creatiever én met meer kleur?
Vanaf nu met ingebouwde teksteditor
Aan heel wat teksten kon je tot nu toe formattering toevoegen via markdown. Deze wordt nu vervangen door de teksteditor. Verander in een mum van tijd al jouw teksten op facturen, offertes, bestel-en leveringsbonnen of in e-mails. Wijzig de kleur, zet in vetjes, doorstreep, maak kleiner, groter, voeg tabellen toe, enz…
Op de offerte afbeeldingen toevoegen naar jouw product en deze in de picture zetten? Een oplijsting maken van jouw assortiment?
Zelfs dat is nu mogelijk. Cool hé?
Klik tijdens het ingeven van jouw tekst op om alle opties van de teksteditor te zien.
Beveilig jouw account nu nog beter met de tweestapsverificatie
Wat is een tweestapsverificatie?
Een tweestapsverificatie (ook wel tweefactorauthenticatie, multifactorauthenticatie of 2FA genoemd) is een beveiligingsmethode om jouw gegevens nog beter te beschermen. Dit extra slot op de digitale deur zorgt ervoor dat jouw account extra wordt beveiligd door in te loggen op jouw online account, in twee stappen.
Hoe gebruik je de tweestapsverificatie?
Om de tweestapsverificatie te gebruiken, moet je eerst een authenticatie-app als Google Authenticator of Authy installeren op jouw mobiele telefoon.
Ga naar de gebruikerspagina op EenvoudigFactureren en activeer de tweestapsverificatie. Vervolgens scan je de QR code in via de app. Geef de code in die je hebt ontvangen op jouw mobiele telefoon. De tweestapsverificatie is nu geactiveerd.
Log je de volgende keer in op EenvoudigFactureren, ga dan naar Google Authentictor op jouw mobiele telefoon en vul de beveiligingscode in. Deze wordt automatisch gewijzigd, dus iedere keer dat je inlogt zal je een nieuwe code moeten invoeren.
BTW-verklaring renovatie
Heb je de module ‘BTW-verklaring renovatie’ geactiveerd en je selecteert op de factuur bij btw-tarief 6% dan verschijnt bij factuurnotitie automatisch de wettelijke verklaring. Deze mededeling wordt nu voor zowel particulieren àls klanten met btw-nummer toegevoegd.
UBL
De onderlinge uitwisseling tussen boekhoudpakketten en EenvoudigFactureren werd bijgewerkt zodat de gegevens nog beter kunnen worden ingelezen en verwerkt.
Wijzigingen aan de koppelingen
Bij de Ponto koppeling kunnen oude transacties en uitgaande bankverrichtingen vanaf heden worden weggefiltered én ingesteld volgens:
- datum
- uitgaande betalingen (niet) inlezen
- automatisch importeren van de bankverrichtingen aan/uit vinken
Wil je deze instellingen opnieuw oproepen? Vanuit ‘modules’ kan je de instellingen achteraf nog aanpassen.
Nog even dit:
Ponto-gebruikers moeten de autorisatie om de 90 dagen hernieuwen. Als het tijd is om de autorisatie uit te voeren krijg je hiervan nu een duidelijke notificatie in EenvoudigFactureren.
Meld je hiervoor aan op https://www.myponto.com om de autorisatie te hernieuwen. Opgelet: in tussentijd zullen er geen nieuwe bankverrichtingen meer worden ingelezen.
Manueel importeren van bankverrichtingen
In het overzicht ‘ingelezen bankverrichtingen’ is er een extra kolom ‘acties’ aangemaakt waar je naast het koppelen van een bankverrichting nu ook de keuze hebt om een bankverrichting te ontkoppelen of te verwijderen.
Gebruik je CodaBox dan zal bij het inlezen van bankverrichtingen met vreemde munt nu een correcte conversie worden gemaakt. Dit voorkomt dat het verkeerde bedrag wordt geregistreerd!
Bij het doorsturen van facturen naar Exact Online wordt vanaf nu de vervaldatum van de factuur ook doorgeven.
Automatisch versturen facturen naar de boekhouder
Bij bv maandelijks doorsturen van facturen werd een nieuwe optie toegevoegd:
Verzenden naar boekhouder opnieuw uitvoeren indien gefaald
Gefaalde verzendingen zullen dus dagelijks automatisch opnieuw worden verzonden totdat ze wel zijn verzonden.
Wil je weten welke precies zijn verzonden, ga naar ‘Recente verzendingen’ en vind daar een overzicht met verstuurde en niet verstuurde facturen.
POM-gebruikers zullen zien dat er een kleine wijziging werd doorgevoerd in de QR code.
WordPress gebruikers zullen nu de plugin van EenvoudigFactureren kunnen installeren vanuit het dashboard. Dit geeft als voordeel dat nieuwe versies automatisch zullen worden bijgewerkt.
Opgelet: Naam van de plugin is gewijzigd.
Wie WooCommerce al gebruikte en de plugin manueel heeft geïnstalleerd via de WordPress Plugin Directory zal deze eerst moeten verwijderen of desactiveren vooraleer de nieuwe plugin te installeren.
Nog even dit:
Om ons platform Eenvoudig, gebruiksvriendelijk en vlot te kunnen blijven gebruiken en ervoor te zorgen dat onze klanten in een beveiligde omgeving online kunnen factureren, stoppen wij vanaf heden met de ondersteuning van Internet Explorer (IE11) als browser. Maak je nu nog gebruik van IE11, dan zal je moeten overschakelen op een browser zoals Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox of Safari om verder toegang te krijgen tot jouw EenvoudigFactureren-account.
Wijzigingen API:
Om deze wijzigingen mogelijk te maken werden volgende aanpassingen aan de API doorgevoerd:
- Als tweestapsverificatie voor een gebruiker werd geactiveerd kan deze gebruiker niet langer gebruik maken van e-mailadres en wachtwoord om te connecteren met de API. Gebruik de API sleutel als alternatief.
- Voor de domeinen invoices, receipts, quotes, orders, deliveries en subscriptions werden verschillende nieuwe velden toegevoegd om de tekst alternatief in HTML formaat toe te kunnen voegen:
- Veld note_html (factuurnotitie)
- Veld items.description_html (omschrijving factuurlijn)
- Veld remarks.description_html (omschrijving privé notitie)
- Veld send_mail.message_html (e-mail tekst)
- Nieuwe velden clients.private_note_html en clients.default_note_html om de notities van de klant in HTML formaat toe te voegen.
- Als de API gegevens in XML formaat teruggeeft zal deze bij complexe data nu gebruik maken van CDATA codering.
Heb je nog vragen of suggesties? Contacteer ons gerust via support@eenvoudigfactureren.be