Koppeling met Unpaid en Exact Online

Ook in Corona-tijden wordt er verder gewerkt om EenvoudigFactureren te verbeteren. Deze nieuwe opties zijn vanaf nu beschikbaar:

Unpaid

Unpaid helpt bedrijven bij het betaald krijgen van onbetaalde facturen. Het is een online platform dat gespecialiseerd is in het innen van onbetwiste B2B facturen. Met Unpaid kunt u uw achterstallige facturen eenvoudig rechtstreeks laten innen via een gerechtsdeurwaarder.

Via de nieuwe koppeling naar Unpaid kunt u uw achterstallige facturen met enkele klikken doorsturen naar Unpaid. Per aanvraag betaald u enkel een voorschot op de kosten die bij een succesvolle afhandeling volledig worden gerecupereerd.

Voor meer info zie Unpaid

Communicatie
Creditmanagement is voor veel bedrijven een frustrerende en energie opslorpende bezigheid. Heel wat bedrijven bieden tools om het dit creditmanagement een stuk eenvoudiger te maken. Unpaid en EenvoudigFactureren zijn beiden dergelijke bedrijven. EenvoudigFactureren doet wat het zegt, namelijk bedrijven de mogelijk geven om hun facturatie sneller en eenvoudig te doen en op te volgen. Unpaid zit in het verlengde daarvan en helpt bedrijven bij het betaald krijgen van onbetaalde facturen. Door de integratie tussen deze beide platformen kunnen de meer dan 3.500 bedrijven die klant zijn bij EenvoudigFactureren met een eenvoudige druk op de knop hun onbetaalde facturen transfereren naar het Unpaid systeem.
“EenvoudigFactureren heeft de perfecte klantengroep voor ons. Heel wat KMO’s die veel focus leggen op het leveren van goed werk maar geen tijd willen verliezen met complexe administratieve processen” vertelt Dirk Dewulf, general manager van Unpaid. “Bovendien ligt net als bij ons de focus bij EF op gebruiksgemak. Zeker in deze tijden zijn dergelijke integraties nog meer van belang. Ze zorgen er immers voor dat we alles maximaal online kunnen doen.”
Ook Wim Verstuyf, oprichter van EenvoudigFactureren is erg blij met deze nieuwe stap. “Wij willen graag dat onze klanten op een eenvoudige, intuïtieve en snelle manier gebruik kunnen maken van kwalitatieve externe dienstverleners. Unpaid was een logische aanvulling bij de integraties die wij reeds hebben.”
Beide bedrijven zijn erg tevreden met deze nieuwe stap. Door deze integratie krijgt Unpaid toegang tot een groot aantal potentiële klanten en accountants terwijl EenvoudigFactureren de klanten een gratis, eenvoudige en toegankelijke oplossing aanbiedt voor het steeds verder toenemende probleem van slechte betalers.

Over Unpaid
Unpaid is een Gentse scale-up van Jeroen De Man en Dirk Dewulf. Het online platform dat gespecialiseerd is in het innen van onbetwiste BtB facturen werd in 2016 opgericht naar aanleiding van een wetswijziging die ervoor zorgde dat het innen van deze facturen een pak eenvoudiger kon. Het trok onmiddellijk de aandacht van de juridische sector door in het eerste jaar al de prestigieuze en internationale “Innovative Lawyers” award van de Financial Times te winnen. In november 2019 won het bedrijf de Credit Management Innovation Award. In de 3 jaar dat het bestaat trok Unpaid meer dan 850 trouwe klanten aan.

Exact Online

Een rechtstreekse koppeling met Exact Online kan nu worden opgezet. Dit maakt het mogelijk om facturen en klanten rechtstreeks in te boeken in uw Exact Online boekhouding.

Voor meer info zie Exact Online

Varia

Daarnaast werden een aantal kleinere wijzigingen doorgevoerd:

  • De koppeling met Ponto werd bijgewerkt om de verbinding te optimaliseren.
  • De koppeling met Yuki werd bijgewerkt waardoor bij aanmaak van een factuur met bedragen inclusief BTW deze factuur nu ook met bedragen inclusief BTW in Yuki wordt aangemaakt.
  • De integratie met Google Drive is terug beschikbaar. Deze was tijdelijk niet meer beschikbaar door een wijziging bij Google.
  • Bij aanmaak van een anderstalige factuur zal de korting op één item nu in de correcte taal worden toegevoegd.
  • Bij een algemene BTW-vrijstelling (bijv. vrijstelling kleine ondernemingen) zal de BTW nu correct worden berekend bij aanmaak van een factuur vanuit een leveringsbon.

Vragen of opmerkingen kunt u steeds doorgeven langs de servicedesk.