Een overzicht van de nieuwe features van update 2024.2
Net zoals de zon die af en toe door de wolken breekt, straalt EenvoudigFactureren.
Update 2024.2 is nu live!
Deze update is volledig gericht op het optimaliseren van jouw dagelijkse workflow en het vergemakkelijken van jouw dagelijkse taken.
Laat de lente nu maar komen! 🦊
Benieuwd naar alle nieuwe features?
Nieuw op EenvoudigFactureren:
Digitale handtekening
Het ondertekenen van documenten is nog nooit zo eenvoudig geweest! Met onze nieuwe online handtekening kunnen jouw documenten bij ontvangst snel en veilig worden ondertekend, waardoor je kostbare tijd bespaart.
Activeer de optie via Modules > Online handtekening
Projecten: vaste pauze, dag- en uurtarief, export naar Excel
Als je projectmatig werkt, zul je blij zijn te horen dat we nieuwe functies hebben toegevoegd om jouw projectbeheer te verbeteren. Met de mogelijkheid om vaste pauzes in te stellen en verschillende tarieven per dag en uur te hanteren, kun je jouw projecten nu nauwkeuriger en flexibeler beheren dan ooit tevoren.
Wil je de gegevens van jouw projecten analyseren of delen buiten ons platform? Geen probleem! Met onze nieuwe exportfunctie kun je gegevens rechtstreeks naar Excel exporteren, waardoor je ze gemakkelijk kunt delen met collega’s of externen.
Verzenden met Outlook
Vanaf nu kan je rechtstreeks e-mails verzenden met een Microsoft Outlook mailbox. Dit betekent dat SMTP voor veel gebruikers niet langer nodig zal zijn. Daarnaast kan het gebruik van DNS verminderd worden. De e-mails die op deze manier worden verzonden, zullen ook automatisch in de verzonden-folder van je mailbox terechtkomen.
Activeer deze optie via Instellingen > E-mail.
Status ‘Overbetaling’
Heeft jouw klant voor een specifieke factuur teveel betaald, dan blijft de factuur openstaan. Zo kan je nog manueel ingrijpen en het teveel betaalde terugstorten of overboeken naar een andere factuur. Vanaf nu komt deze factuur automatisch in status ‘Overbetaling’. Zo is het onmiddellijk duidelijk dat er moet worden ingegrepen.
Aanduiding tweestapsverificatie actief
Tweestapsverificatie biedt een extra laag bescherming voor jouw account door ervoor te zorgen dat zelfs als iemand jouw wachtwoord kent, ze nog steeds een extra verificatiestap moeten doorlopen. Activeer het gemakkelijk via de gebruikerspagina en zorg ervoor dat alle gebruikers die toegang hebben tot jouw account dit doen voor optimale beveiliging.
Check de nieuwe aanduiding bij Toegangsbeheer om te zien of tweestapsverificatie is toegepast door alle gebruikers, en neem actie indien nodig om eventuele beveiligingslekken te dichten.
PEPPOL: Financiële korting
Eerder was het niet mogelijk om facturen met financiële korting succesvol te verzenden via PEPPOL. Maar goed nieuws: dit obstakel is nu overwonnen! Je kunt nu zonder enige moeite facturen met financiële korting verzenden via PEPPOL.
>>> Wist je al dat het vanaf 2026 verplicht wordt om facturen naar bedrijven te verzenden via PEPPOL? <<<
Vanaf 1 januari 2026 moeten alle facturen tussen Belgische bedrijven verplicht via PEPPOL worden verzonden. Gelukkig ben je met EenvoudigFactureren al goed voorbereid, omdat jouw facturen nu al via PEPPOL kunnen worden verzonden. We werken hard aan verdere verbeteringen van de PEPPOL-ondersteuning in EenvoudigFactureren, inclusief het ontvangen van aankoopfacturen via PEPPOL in de toekomst. Op deze manier zorgen we ervoor dat je volledig voldoet aan deze nieuwe verplichting!
>>> Nieuwe 120% kostenaftrek e-facturatie vanaf 1 januari 2024 <<<
Goed nieuws! Gebruik je PEPPOL binnen EenvoudigFactureren? Dan zijn de abonnementskosten voor jouw account op EenvoudigFactureren vanaf nu voor 120% aftrekbaar en dit voor een termijn van 4 jaar! Deze verhoogde aftrek geldt vanaf 1/1/2024. Spreek erover met je boekhouder!
👉Nieuwe 120% kostenaftrek e-facturatie (PEPPOL)👈
Webwinkelfacturen.nl: Meerdere webshops
Met Webwinkelfacturen.nl kun je jouw webshop eenvoudig koppelen aan EenvoudigFactureren, zodat je direct facturen kunt genereren vanuit jouw webshop.
Recentelijk werd de koppeling met Webwinkelfacturen.nl vernieuwd. Hierdoor is het nu mogelijk om meerdere webshops tegelijkertijd aan te sluiten, en hanteren we een verbeterde methode voor het opzetten van de koppeling.
Mollie: Automatische domiciliëring
De Mollie-koppeling heeft al geruime tijd de mogelijkheid geboden om domiciliëringen aan te vragen. We hebben deze functie nu verbeterd, waardoor het eenvoudiger is geworden om domiciliëringen op te zetten en automatisch een betaling via domiciliëring uit te voeren na een bepaald aantal dagen.
Je kunt nu de automatische betaling via domiciliëring activeren via Koppelingen > Mollie > Instellingen. Met deze verbeterde optie kun je gemakkelijk en efficiënt gebruikmaken van domiciliëringen voor jouw betalingen.
Mail-IT-Wize: Ontvanstbewijs bij aangetekende zending
Met de Mail-IT-Wize-koppeling verzend je moeiteloos je facturen via de post, zowel als gewone brief als via aangetekende zending. Nu kun je, wanneer je kiest voor de optie van aangetekende zending, het verzendbewijs rechtstreeks downloaden vanuit EenvoudigFactureren. Bijzonder handig dus wanneer je een bewijs van verzending moet kunnen overleggen.
We hopen dat jij net zo enthousiast bent over deze nieuwe opties als wij!
Bedankt voor jouw voortdurende ondersteuning en feedback, die ons helpen om onze software voortdurend te verbeteren.
Frisse lentegroetjes van Wim, Kiki, Jill en Arman ☘️
Heb je nog vragen of suggesties? Contacteer ons gerust via support@eenvoudigfactureren.be